Calendari

Aula per a la família

En aquesta pàgina apareixen enllaços a diferents webs que hem trobat interessants per a pares.Afegirem els que ens anem trobant i siguin pràctics. Els temes són diversos, però si volem buscar exercicis per fer amb els nostres fills els podem trobar en aquestes webs, només cal que cliqueu a sobre.

Els diferents blogs dels cicles trobareu activitats que també poden fer els nens.
Blog cicle inicial
Per a pares:
Educapeques
Escola de pares
Todo papas
Familias
Escola Pública
Escola Inclusiva
Festes: disfresses de Carnaval
Festes: disfresses de Carnaval 2
Cuina sana
Receptes
Actividades infantil


Per als nens:
Exercicis mates de tots els nivells
Clicatic
Anglès
Lectura: comprensió lectora
Contecontes
Lectura
General: Comunitat Valenciana
Wikipekes
Cançons infantils de l'època dels pares
Ciència
Coses ecològiques


Federacions d'Ampas:
Fapace Almeria










MIRAN QUÈ FAN ARA! Què ens diu la televisió més enllà del que veiem?
Drac Magic / Treballem la cultura audiovisual (Acció Social i Ciutadania)
Conferenciant: ARIADNA PONS
Data: 25/11/2010
RECOMANACIONS A L'HORA DE MIRAR LA TELEVISIÓ

Abans:
- Parlar i pactar què veure: conèixer les preferències dels nens i nenes i del seu entorn per poder ajudar-los aescollir. Escoltar les seves argumentacions de per què un programa és adequat i , en cas necessari, contrarestar-ho per mitjà d'una conversa/negociació.
- Organitzar el temps d'oci: en cas pertinent, elaborar un calendari on es concretin les estones destinades a cada forma d'entreteniment (televisió, videojocs, internet, lectura...), juntament amb el temps que ocupen les obligacions (deures, feines de casa...)
-Conèixer la programació i informar-se dels continguts de les diferents ofertes per poder avaluar-ne la idoneïtat segons la seva edat, gustos i preferències.
- Estimular el visionament d'una programació variada que proposi elements diferents.
- Limitar el temps de veure la televisió marcant un començament i un final: encendre la televisió nomes per veure quelcom específic, no per mirar qualsevol cosa que es faci en aquell moment.

Durant:
- Si és possible, compartir l'espai i el temps de visionament amb els nens i nenes, encara que sigui fent altres activitats quotidianes alhora.
- Tenir la televisió i l'ordinador en us espai comú ( a la vista de tothom). Després de la televisio, internet ha obert un nou espai virtual on sovint es pot continuar interactuant amb el programa o sèrie que s'ha vist a la televisió. Val la pena també conèixer i pautar aquest altre àmbit.
- Evitar el domini de comandament a distància per part dels nens i nenes.
- Gravar els programes interessants per poder-los visionar en el moment adequat i, així, evitar enfrontaments i no interrompre ni la dinàmica familiar ni el goig del seu visionament.
- Avisar amb antelació quan s'acosti el moment de tancar el televisor o l'ordinador o d'acabar el videojoc, segons el que s'hagi pactat prèviament. D'aquesta manera, l'infant estarà preparat i no veurà frustrades les seves expectatives.

Després:
- Destinar un temps a comentar el s'ha vist. D'aquesta manera s'estimula la capacitat crítica dels nens i nenes sobre el que veuen.
- Ajudar els nens i nenes a explorar el món visitant diferents espais d'internet i mirant programes i llibres que mostrin persones, llocs i idees noves.
- Clarificar i ressaltar la diferència entre realitat i ficció. D'aquesta manera es pot prendre distància en relació amb el que s'està veient i prendre consciència del seu component irreal i de fantasia.

Altres consells:
- Estimular el visionament de programes o pel.lícules  específiques que proposin models que considerem positius i alternatius als que generalment es promouen des de la televisió. Exemples de pel.lícules: Els mons de Caroline, Billy Elliot, Whate rider, Charlie y la fábrica de chocolate, Matilda...
- En cas pertinent, proposar la lectura (prèvia, simultània o posterior) dels llibres o còmics en què es basa la pel.lícula o sèrie televisiva que es miri. D'aquesta manera es promouen noves fonts d'informació i es pot contrastar la manera com s'explica una mateixa història.
- Donar la responsabilitat d'actuar i representar diferents personatges  papers (com els de les sèries i pel.lícules que agraden). Estimular que tant el nen com la nena representin els diferents rols que l'interessen independentment del que s'esperi segons el seu sexe.
- Motivar les converses al voltant del que veuen i per què agrada.

PROPOSTA DE PREGUNTES PER A LA REFLEXIÓ CONJUNTA:
Els personatges:
- qui i com és el personatge protagonista?
-és nen o nena?
- per què deu ser el protagonista de la història?
-quines coses fa o què té de diferent respecte de la resta de personatges?
-faria el mateix tipus de coses si fos del sexe contrari? per què?
- d'on és el personatge protagonista? i les seves amistats i la gent que l'envolta?

La narració:
- quines situacions es presenten al llarg del capítol?
- com les resolen els seus personatges?
- com les resoldries tu?
- ho poden fer de forma autònoma o necessiten l'ajuda d'algú?
- qui els ajuda?

Realitat versus representació:
- els personatges que hi apareixen comparteixen característiques amb gent propera a nosaltres? per què?
- les situacions que viuen poden passar-nos o acostumen a passar-nos en el nostre dia a dia?
- els espais en què es mouen s'assemblen als nostres?
- per què ens atreu el personatge? quines característiques té que ens criden l'atenció?

Les imatges com a construcció:
- per què des de la direcció (de la sèrie, anunci o pel.lícula) s'ha decidit fer una determinada escena d'una manera o d'una altra?
- com s'utilitzen els enquadraments, la llum, la música...? com ens guia la nostra mirada?
- com ens fa sentir? Com determina allò en què ens fixem més?

ENLLAÇOS D'INTERÈS:
- CAC. Consell Auidovisual de Catalunya
http://www.cac.cat/
-OETI. Observatori Europeu de la Televisió Infantil.
http://www.oeti.org/
- OCTA. Observatorio de Contenidos Televisivos.
http://www.octa.es/
- Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació.
http://www.observatoridelesdones.org/
- The International Clearinghourse on Children, Youth & Media
www.nordicom.gu.se/clearinghouse.php
-Eu Kids Online
www.ise.ac.uk/collections/EUKidsOnline/









Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada